اتحادیه‌ی اروپا باردیگر خواهان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد اما امارت اسلامی می‌گوید بجای اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا، انتظار هم‌کاری دارد. نمایندگان امارت اسلامی و اتحادیه اروپا در گفتگوهای دو روزه‌ی شان در دوحه در باره مسایل مختلف از جمله تشکیل حکومت فراگیر، امنیت، مبارزه با تروریزم، حقوق بشر و کمک های […]

اتحادیه‌ی اروپا باردیگر خواهان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد اما امارت اسلامی می‌گوید بجای اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا، انتظار هم‌کاری دارد.
نمایندگان امارت اسلامی و اتحادیه اروپا در گفتگوهای دو روزه‌ی شان در دوحه در باره مسایل مختلف از جمله تشکیل حکومت فراگیر، امنیت، مبارزه با تروریزم، حقوق بشر و کمک های بشر دوستانه رای زنی کردند.
اتحادیه اروپا در خبرنامه‌ی گفته که نمایندگان این اتحادیه از امارت اسلامی خواسته اند که گام های سریع، معنادار و ملموسی را برای ایجاد یک حکومت فراگیر که نشان دهنده‌ی تنوع قومی، سیاسی و مذهبی جامعه افغانستان باشد و در آن زنان و مردان در موقف های بلند کار کنند، بردارد تا راه برای یک مصالحه ملی هموار گردد.
در همین حال وزارت خارجه امارت اسلامی گفته است که آنان از اتحادیه اروپا خواسته است تا بجای اعمال فشار بر طالبان، راه های همکاری با آنان را تقویت کند و مسایل بشری را از مسایل سیاسی دور نگهدارد.
مهمانان
مولوی محمد عارف قاسمی، فعال سیاسی
عبدالشکور سالنگی، تحلیل‌گر مسایل سیاسی
عزیزالدین معارج، تحلیل‌گر مسایل سیاسی و حقوقی
شمس امانی، گرداننده
عبدالمنیر رامین، تهیه کننده