محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر قطر برخی جزییات گفتگوی اخیر خود را با ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر حکومت سرپرست افشا کرد. آل ثانی در گفتگو با سی ان ان، گفته که او در صبحت با آقای آخندزاده، قطر را به حیث مثال ذکر کرده که زنان در همه امور اجتماعی کشور نقش مساوی […]

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر قطر برخی جزییات گفتگوی اخیر خود را با ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر حکومت سرپرست افشا کرد.
آل ثانی در گفتگو با سی ان ان، گفته که او در صبحت با آقای آخندزاده، قطر را به حیث مثال ذکر کرده که زنان در همه امور اجتماعی کشور نقش مساوی با مردان را دارند.
این مقام بلندپایه قطری تاکید کرده که پس از این گفتگوها، رهبران حکومت سرپرست با انعطاف‌پذیری در برخی عرصه‌ها حداقل در سطوح پایین موافقت کردند که زنان در ادارات و سازمان‌های غیردولتی کار کنند و به آنها اجازه دهند که برای توزیع کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند بروند.
نخست وزیر قطر خطاب به رهبر حکومت سرپرست گفته که اگر افغانستان می‌خواهد بخشی از جامعه بین‌المللی باشد، باید دولت میانه‌رو و مدُرن ایجاد کند.
این در حالیست که حکومت سرپرست همواره گفته که حقوق زنان و دختران در افغانستان بر اساس شریعت اسلامی تامین است و حاکمیت فعلی نیز بر اساس خواست مردم ایجاد شده است.
مهمانان آخر خط
عبدالشکور صبوری، رییس پالیسی مرکز مطالعات و پالیسی‌های افغانستان
دکتر علی سمیع، تحلیل‌گر مسایل افغانستان
محمد موسی سعادت، فعال سیاسی

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv