مقام‌های امریکا، اتحادیه اروپا و پاکستان در حاشیه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در مورد افغانستان گفتگو کرده‌اند. جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان با تام وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد موضوعات امنیتی، مسایل حقوق زنان و دختران و وضعیت بشری افغانستان گفتگو کرده […]

مقام‌های امریکا، اتحادیه اروپا و پاکستان در حاشیه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در مورد افغانستان گفتگو کرده‌اند.
جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان با تام وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد موضوعات امنیتی، مسایل حقوق زنان و دختران و وضعیت بشری افغانستان گفتگو کرده است.
در کنار این، انوارالحق کاکر، نخست وزیر موقت پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر نسبت به تهدید تروریزم از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده و افزوده که اولویت پاکستان جلوگیری و مقابله با تروریزم در داخل افغانستان است.
گفتنی است که این اظهارات همزمان با سفر هیات پاکستانی به ریاست محمد آصف درانی، نماینده ویژه این کشور برای افغانستان به کابل مطرح شده است.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در این دیدار گفته است که ملاحظات امنیتی و سیاسی نباید باعث مسدود شدن بزرگ‌راه ها میان دو کشور شود.
همزمان با نگرانی‌ها در پیوند به تهدیدهای احتمالی از خاک افغانستان، حکومت سرپرست همواره تاکید کرده که حاکمیت فعلی به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان، کشورهای همسایه و جهان تهدید شوند.
مهمانان
عنایت‌الله آشفته، تحلیل‌گر مسایل افغانستان
احمدخان اندر، آگاه امور نظامی
محمد سلیم پیگیر، رییس حزب متعهد فکری افغانستان

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv