خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده که الکساندر بورتنیکوف، رییس استخبارات روسیه، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا را متهم کرده که استخبارات این کشورها، در مرز افغانستان با کشورهای آسیای میانه، به بی‌ثباتی دامن می‌زنند. رییس استخبارات روسیه در نشست شورای رییسان سازمان‌های امنیتی و ویژه کشورهای مستقل مشترک المنافع در آذربایجان تاکید کرده که […]

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده که الکساندر بورتنیکوف، رییس استخبارات روسیه، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا را متهم کرده که استخبارات این کشورها، در مرز افغانستان با کشورهای آسیای میانه، به بی‌ثباتی دامن می‌زنند.
رییس استخبارات روسیه در نشست شورای رییسان سازمان‌های امنیتی و ویژه کشورهای مستقل مشترک المنافع در آذربایجان تاکید کرده که استخبارات امریکا و بریتانیا نقش اصلی را در بی‌ثبات کردن اوضاع اطراف افغانستان دارند و به دنبال احیای حضور اطلاعاتی خود در شماری از ولایت‌های کلیدی افغانستان اند.
این مقام بلندپایه‌ی امنیتی روسیه افزوده که احتمال استقرار مجدد پایگاه‌های ایالات متحده در افغانستان نیز در حال بررسی است.
این در حالیست که تاکنون لندن و واشنگتن به گونه رسمی در پیوند به این سخنان رییس استخبارات روسیه چیزی نگفته اند اما پیش از این، این گونه اتهامات را رد کرده اند.
مهمانان آخر خط
عزیز معارج، دیپلمات پیشین
سیدقریب‌الله سادات، فعال سیاسی
سید اکبر سیال وردک، فعال سیاسی

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv