به دنبال تصرف مرکز شهرهای زرنج و شبرغان از سوی طالبان و افزایش درگیری‌های این گروه در مرکز شهرهای هلمند، سرپل، تخار، بدخشان، هرات و قندهار، سفارت‌های بریتانیا و امریکا از شهروندانش در افغانستان خواسته اند تا به گونه فوری این کشور را ترک کنند. آیا امریکا بر جنگ تبلیغاتی طالبان قوت می‌‍بخشد؟ از سوی […]

به دنبال تصرف مرکز شهرهای زرنج و شبرغان از سوی طالبان و افزایش درگیری‌های این گروه در مرکز شهرهای هلمند، سرپل، تخار، بدخشان، هرات و قندهار، سفارت‌های بریتانیا و امریکا از شهروندانش در افغانستان خواسته اند تا به گونه فوری این کشور را ترک کنند.
آیا امریکا بر جنگ تبلیغاتی طالبان قوت می‌‍بخشد؟
از سوی دیگر، حزب جنبش ملی اسلامی می‌گوید که مارشال عبدالرشید دوستم، در دیدار با رییس‌جمهور غنی پیشنهاد کرده است تا در کشور وضعیت نظامی اعلام شود.
به گفته‌ی این حزب این پیشنهاد آقای دوستم از سوی رییس‌جمهور پذیرفته شده و قرار است در روزهای پیش‌رو این موضوع در یک نشست بزرگ اعلام شود.
در این برنامه گرداننده عایشه شریفی این موضوع را با آقایان سلیم پی‌گیر، رییس حزب متعهد افغانستان، علیم داد علیم، آگاه سیاسی و عبدالستار حسینی، عضو مجلس نمایندگان به بحث گرفته‌است.