وزارت خارجه چین، خروج عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان را نتیجه‌ی شکست امریکا در افغانستان می‌داند. این در حالیست که وزارت خارجه امریکا همزمان با سفر یک هیات طالبان به چین، نسبت به افزایش نفوذ این کشور در افغانستان و منطقه ابراز نگرانی کرده است. هم‌زمان با این، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده خطاب […]

وزارت خارجه چین، خروج عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان را نتیجه‌ی شکست امریکا در افغانستان می‌داند.
این در حالیست که وزارت خارجه امریکا همزمان با سفر یک هیات طالبان به چین، نسبت به افزایش نفوذ این کشور در افغانستان و منطقه ابراز نگرانی کرده است.
هم‌زمان با این، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده خطاب به طالبان گفته که راه‌حل مساله افغانستان از میز مذاکره می‌گذرد، نه از میدان جنگ.
او هشدار داده که اگر طالبان از راه زور کنترول افغانستان را به دست گیرند، افغانستان گواه یک دولت منزوی خواهد بود.
در همین حال رییس جمهورغنی گفته است که او به طرح‌های که برای بربادی و تبدیل‌شدن افغانستان به میدان جنگ دیگران، از بیرون ریخته شود، تسلیم نمی‌شود.
امرالله صالح معاون نخست او نیز گفته است که طالبان روند صلح را به مسخره گرفته اند و جامعه جهانی باید افغانستان را در جنگ علیه این گروه پشتی‌بانی کند.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان دکتر سخی احسانی استاد دانشگاه، میرویس آشفته مسوول دفتر مطبوعاتی حرکت ملی خط سوم و رامش سالمی آگاه روابط بین‌الملل گفت‌وگو کرده است.