در ادامه انتقادها از سخنان پسین رییس جمهور امریکا در پیوند با همکاری حکومت سرپرست با امریکا در سرکوب ال‌قاعده، حالا برخی از جمهوری‌خواهان امریکا واکنش تندی از خود نشان داده اند. یک عضو عالی‌ رتبه کمیته روابط خارجی کانگرس ایالات متحده می‌گوید، که به دنبال برنامه‌ریزی ضعیف و اجرای غم‌انگیز خروج امریکا از افغانستان […]

در ادامه انتقادها از سخنان پسین رییس جمهور امریکا در پیوند با همکاری حکومت سرپرست با امریکا در سرکوب ال‌قاعده، حالا برخی از جمهوری‌خواهان امریکا واکنش تندی از خود نشان داده اند.
یک عضو عالی‌ رتبه کمیته روابط خارجی کانگرس ایالات متحده می‌گوید، که به دنبال برنامه‌ریزی ضعیف و اجرای غم‌انگیز خروج امریکا از افغانستان حقوق زنان و اقلیت‌ها از بین رفت و هنوز جوبایدن تقصیر را به گردن نمی‌گیرد، چیزی که او آن را بدترین فجایع انسانی جهان می‌خواند.
این عضو کانگرس ابراز نگرانی کرده که افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه خطرناک هراس‌افگنی تبدیل شده‌‌است.
در سوی دیگر آصف دُرانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با استقبال از جابجایی ط‌البان پاکستانی در شمال افغانستان گفته که اگر این جابجایی به گونه‌ی واقعی اتفاق بیفتد، منجر به صلح در سراسر مرزهای این دو کشور خواهد شد و این یک تحول مهم خواهد بود و پاکستان از آن استقبال می‌کند.
این در حالیست که حکومت سرپرست همواره حضور هراس‌افگنان در خاک افغانستان را رد کرده و تاکید کرده که حکومت سرپرست به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان برضد دیگران استفاده شود.
مهمانان آخر خط
داکتر نادر افغان، آگاه مسایل سیاسی
داکتر حمیدالله مفید، تحلیل‌گر مسایل افغانستان
عزیزالدین معارج، دیپلمات پیشین

 

Join us on Social Media:
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv