ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید تحریک افراد علیه امارت اسلامی به نفع امریکا نیست. آیا تام وست برنامه‌ی براندازی حکومت امارت اسلامی را دارد یا نه در تلاش برقراری صلح و ثبات در افغانستان است؟ تام وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان اخیرا در سفرش به پاکستان، هند، ترکیه و تاجیکستان، با نمایندگان احزاب و چهره‌های […]

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید تحریک افراد علیه امارت اسلامی به نفع امریکا نیست.
آیا تام وست برنامه‌ی براندازی حکومت امارت اسلامی را دارد یا نه در تلاش برقراری صلح و ثبات در افغانستان است؟
تام وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان اخیرا در سفرش به پاکستان، هند، ترکیه و تاجیکستان، با نمایندگان احزاب و چهره‌های سیاسی مخالف طالبان دیدار کرده‌است.
هرچند آجندای این گفتگوها رسانه‌ای نشده اما نفس این تلاش امریکا پس از ۹ماه سکوت پرسش‌های زیادی را بوجود آورده‌است.
تا جایی که امارت اسلامی هم از برنامه‌ای این سفر نماینده ویژه امریکا چیزی نمی‌‍داند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته اگر دیدارهای وست با مخالفان طالبان برای متقاعد کردن آن‌ها برای برگشت به افغانستان باشد، به سود همه است اما اگر تحریک آن‌ها علیه امارت اسلامی باشد، این کار به ضرر امریکا تمام خواهد شد.
از سوی دیگر، در شب‌وروزهای که وضعیت سیاسی افغانستان با ابهامات به همراست، و سازمان‌های بزرگ جهانی و کشورها از وضعیت حقوق‌بشری و زنان نگرانی می‌کنند، امارت اسلامی سرگرم میانجی‌گری میان تحریک طالبان پاکستانی و حکومت این کشور است.
۲۵سازمان بین‌المللی به شمول دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل خواهان بحث فوری روی حقوق زنان افغانستان در پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.
مهمانان
مولوی شاه محمد، عضو امارت اسلامی
نثاراحمد شیرزی، آگاه روابط بین‌الملل
محمد داوود شیراز، آگاه مسایل سیاسی
شمس امانی، گرداننده