به‌دنبال موج تازه‌ی خشونت‌ها رییس جمهورغنی در نشست فوق‌العاده شورای ملی موضع‌اش را در باره جنگ و صلح اعلام کرد. آقای غنی گفت که طالبان اجیران خون‌خوار هستند و نسبت به گذشته خون‌خوارتر و جابرتر شده‌اند او خطاب به این گروه گفت که از میان مذاکره واقعی و جنگ یکی را انتخاب کنند. در همین […]

به‌دنبال موج تازه‌ی خشونت‌ها رییس جمهورغنی در نشست فوق‌العاده شورای ملی موضع‌اش را در باره جنگ و صلح اعلام کرد.
آقای غنی گفت که طالبان اجیران خون‌خوار هستند و نسبت به گذشته خون‌خوارتر و جابرتر شده‌اند او خطاب به این گروه گفت که از میان مذاکره واقعی و جنگ یکی را انتخاب کنند.
در همین حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع، گفته‌های رییس جمهور را یاوه سرایی خوانده و تاکید کرده که اعلان جنگ، واردکردن اتهام‌ها و ارایه معلومات کاذب، عمر غنی را دراز کرده نمی‌تواند و وقت آن به پایان رسیده است.
رییس جمهور در حالی از برنامه‌ای شش ماهه‌اش برای استقرار سخن می‌گوید که در سه ماه گذشته حمله‌های طالبان شدت گرفته و مناطق زیادی از ولسوالی‌ها و بندرگاه‌های مرزی به دست جنگجویان این گروه افتاده و هم اکنون نیز در ادامه موج تازه خشونت‌ها، جنگ به دروازه‌های چند شهر مهم از جمله لشکرگاه، هرات و قندهار رسیده است.
در این برنامه، شمس امانی با آقایان سید صدیق حسن‌زاده عضو مجلس نمایندگان، مخدوم ابدال‌الله محمدی عضو مجلس نمایندگان و ویس ناصری تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت‌وگو کرده‌است.