سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نشست دو روزه دوحه را بی‌مفهوم و خنثا خوانده است. این در حالیست که هیات‌های مذاکره کننده در این دور از گفت‌وگوها در سطع بلند از دو طرف اشتراک داشتند و انتظارها هم این بود که این نشست حداقل آتش‌بس سه روزه را در روزهای عید تامین کند که […]

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نشست دو روزه دوحه را بی‌مفهوم و خنثا خوانده است.
این در حالیست که هیات‌های مذاکره کننده در این دور از گفت‌وگوها در سطع بلند از دو طرف اشتراک داشتند و انتظارها هم این بود که این نشست حداقل آتش‌بس سه روزه را در روزهای عید تامین کند که چنین نشد.
با پایان یافتن بی‌نتیجه مذاکرات، نمایندگی‌‌های سیاسی ۱۴کشور مقیم کابل بر علاوه امریکا، اتحادیه اروپا و ناتو خواستار آتش‌بس از سوی طالبان شده و گفته اند که حمله‌های جاری این گروه با تاکیدشان بر حل منازعه افغانستان از راه سیاسی در تضاد قرار دارد.
در همین حال مجمع علمای ۳۴ولایت و شورای علمای کابل طی نشستی به طالبان هشدار دادند که اگر به صلح تن ندهند با ملت رو به رو خواهند شد، آنان تاکید کردند که جنگ جاری در کشور مبنای دینی ندارد و طرف‌های درگیر باید به صلح و آتش‌بس دایمی تن دهند.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان داکتر جاوید سنگدل پروفیسور رهبریت، داکتر زلمی افغان‌یار پوپل رهبر جریان همبستگی ملت واحد افغانستان و داکتر غلام‌سخی احسانی استاد دانشگاه گفت‌وگو کرده‌است.