جنگ، خشونت، فقر، نا امنی و مهاجرت پدیده های هستند که همواره زندگی شهروندان افغانستان از آنان متاثراست. با به جود آمدن حکومت وحدت ملی و تحرکات تازه طالبان و ظهور گروه دیگری بنام داعش، تعداد زیادی از شهروندان افغانستان مجبوربه ترک وطن شدند. با آن که این شهروندان با پشت کردن به هزارمشکل و […]

جنگ، خشونت، فقر، نا امنی و مهاجرت پدیده های هستند که همواره زندگی شهروندان افغانستان از آنان متاثراست.

با به جود آمدن حکومت وحدت ملی و تحرکات تازه طالبان و ظهور گروه دیگری بنام داعش، تعداد زیادی از شهروندان افغانستان مجبوربه ترک وطن شدند. با آن که این شهروندان با پشت کردن به هزارمشکل و عبور از امواج متلاطم بحر ها، به کشورهای غربی و اروپا می رسند، اما در آنجا هم وضعیت و زندگی خوبی ندارند. چندی پیش دولت آلمان تصمیم به اخراج مهاجرین افغانستان از آن کشور شد و ظاهرا رییس جمهور افغانستان هم موافق اخراج مهاجران از آلمان بود.

درهمین حال، به تازگی مقامات برخی کشورهای اروپایی گفته اند که درخواست پناهندگی پناهجویان افغان در کشور شان پذیرفته نخواهد شد.

معین وزارت های خارجه وعدلیه ناروی که برای حل معضل پناهجویان افغان در کشورشان به کابل آمده اند، می گویند که ناروی درخواست پناهجویی ۹۰ درصد افغانان را نمی پذیرد.

اما وزیران امورخارجه و امور مهاجران افغانستان در دیدار با سفیران آلمان، ایتالیا، بریتانیا، سویدن، فرانسه، هالند، فنلند، ناروی و دانمارک، خواهان بازنگری تصمیم این کشورها برای بازگشت پناهجویان افغانستان شده‌اند.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” توریالی غیاثی ” کارشناس امورسیاسی و ” محمدعلی اخلاقی ” عضومجلس نمایندگان، دربرنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.