به دنبال اتهام‌های همیشگی پاکستان، به تازگی خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور پس از حمله بر شهروندان چینی در کشورش، افغانستان را منبع تروریزم برای پاکستان خواند. آقای آصف با تاکید بر وضع تدابیر شدید امنیتی در مرزهای دو کشور، گفت که کابل از پناه‌گاه‌های تروریستان آگاهی دارد اما اقدامی برای مبارزه در […]

به دنبال اتهام‌های همیشگی پاکستان، به تازگی خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور پس از حمله بر شهروندان چینی در کشورش، افغانستان را منبع تروریزم برای پاکستان خواند.

آقای آصف با تاکید بر وضع تدابیر شدید امنیتی در مرزهای دو کشور، گفت که کابل از پناه‌گاه‌های تروریستان آگاهی دارد اما اقدامی برای مبارزه در برابر آنها را روی دست نگرفته است.

این در حالیست که حکومت سرپرست با بی‌بنیاد خواندن این ادعای وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که خاک افغانستان برضد هیچ کشوری به‌شمول همسایه‌ها استفاده نمی‌شود و کابل مسوول امنیت در اسلام آباد نیست، این خود پاکستان است که باید امنیت خود را تامین کند.

در سویی دیگر، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که پیکار با گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان به سود حکومت سرپرست است.

آقای میلر افزوده که واشنگتن تعهد اش را برای پیکار با هراس‌افگنی در افغانستان نشان داده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست گفته که در حال حاضر نیروهای ورزیده در افغانستان وجود دارند و نیازی به همکاری کشورهای دیگر در پیکار با هراس‌افگنی نیست.

مهمانان آخر خط
هیواد زازی، فعال سیاسی
محمد باقر محسنی، نویسنده و پژوهشگر
فرهاد ابرار، استاد دانشگاه

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv