به دنبال افزایش حملات و انفجارات گروه های هراس افگن به ویژه طالبان در پایتخت و ولایات افغانستان که در یک هفته ی گذشته جان نزدیک به یک و نیم صد نفر را گرفته و ده ها تن دیگر را زخمی کردند، خشم آمریکا نسبت به گروه طالبان به اوجش رسید و ترامپ به روند […]

به دنبال افزایش حملات و انفجارات گروه های هراس افگن به ویژه طالبان در پایتخت و ولایات افغانستان که در یک هفته ی گذشته جان نزدیک به یک و نیم صد نفر را گرفته و ده ها تن دیگر را زخمی کردند، خشم آمریکا نسبت به گروه طالبان به اوجش رسید و ترامپ به روند صلح با این گروه سنگ تمام گذاشت.

دونالدترامپ رییس جمهور آمریکا که دیروز میزبان اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کاخ سفید بود گفت، طالبان بی رحمانه چپ و راست مردم بی گناه افغانستان شامل زنان و کودکان را می کشند، ما دیگر با آن ها گفتگو نمی کنیم و برنامه ی شکست آن ها را سنجیده ایم. در همین حال، دولت افغانستان نیز اعلام کرد که طالبان از خط سرخ عبور کرده و فرصت را از دست داده اند و وزارت دفاع همچنان از آمادگی برای شدت جنگ علیه این گروه خبر داد. با این همه، طالبان نیز در برابر کنش آمریکا واکنش نشان داده و هشدار به شدت جنگ دادند.