نزدیک به یک هفته می شود که شهرکندز توسط طالبان سقوط کرده است. هرچند پس ازنخستین ساعات حضور طالبان درکندز، نهادهای امنیتی وعده بازپس گیری هرچه زود تر این شهر را ازدست طالبان دادند، اما چند روز پس تصرف کندز توسط طالبان، هنوز هم جنگ دراین شهرجریان دارد. برمبنای گزارش های رسانه ها، سازمان عفو […]

نزدیک به یک هفته می شود که شهرکندز توسط طالبان سقوط کرده است. هرچند پس ازنخستین ساعات حضور طالبان درکندز، نهادهای امنیتی وعده بازپس گیری هرچه زود تر این شهر را ازدست طالبان دادند، اما چند روز پس تصرف کندز توسط طالبان، هنوز هم جنگ دراین شهرجریان دارد.

برمبنای گزارش های رسانه ها، سازمان عفو بین الملل و حتا اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، طالبان به محض ورود به شهر کندز دست به غارت، کشتار مردم بیگناه، تجاوزناموسی و تخریب تاسیسات دولتی و عامه المنفعه زدند. اکنون کمتر ازیک هفته می شود که شهر کندز در آتش نبرد می سوزد و باشندگان آن با مشکلات سخت و گوناگونی دست و پنچه نرم می کنند و تعداد هم با مهاجرت به ولایات های همجوار، روزهای سختی را پشت سرمی گذرانند.

ازسوی هم، چند روز پس از سقوط شهرکندز، طالبان جنگ های شدیدی را در ولایت های بغلان و بدخشان در برابر نیروهای امنیتی کشور راه اندازی کردند.

دیروز طالبان توانستند برای ساعاتی ولسوالی بهارک ولایت بدخشان را تصرف کنند، اما دیری نگذشت که نیروهای امنیتی کشور درهماهنگی با نیروهای محلی و مردمی و با وارد کردن تلفات سنگین به این گروه و کشته شدن قاری فصیح الدین والی نام نهاد طالبان دربدخشان، دوباره این ولسوالی را از تصرف طالبان بیرون کنند.

همچنان گفته می شود که یک روز پیش از سقوط بهارک، طالبان بار دیگر به ولسوالی وردوج بدخشان نیز یورش بردند که درآنجاهم با ناکامی مواجه شدند.

بااین همه، خبرهای دیگری ازجنگ در برخی ولسوالی های ولایت های ننگرهار، فاریاب، جوزجان و برخی ولایت های دیگر گزارش شده است.

سیدحشمت الله سروری، این موضوع را با حضور خانم گلالی اکبری عضو مجلس سنا و آقای برنا صالحی آگاه امور سیاسی در برنامه کنونی آخرخط به بحث وبررسی گرفته است.