در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت افغانستان، رزا اوتنبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل و رییس هیات معاونت این سازمان در افغانستان یا یوناما در پیامی به مناسبت روز جهانی آموزش گفته است که حکومت سرپرست باید درک کند که آموزش برای رفاه و صلح جامعه یک امر حیاتی است. خانم اوتنبایووا افزوده که ادامه رویکرد […]

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت افغانستان، رزا اوتنبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل و رییس هیات معاونت این سازمان در افغانستان یا یوناما در پیامی به مناسبت روز جهانی آموزش گفته است که حکومت سرپرست باید درک کند که آموزش برای رفاه و صلح جامعه یک امر حیاتی است.

خانم اوتنبایووا افزوده که ادامه رویکرد فعلی، افغانستان را از جامعه جهانی و جهان اسلام در انزوا نگه‌می‌دارد و پافشاری در مسیر فعلی، تنها آسیب‌های بیشتر بر مردم افغانستان وارد می‌شود.

همزمان با این، سازمان عفو بین‌الملل نیز به‌مناسبت روز جهانی آموزش باردیگر از مسدود ماندن مکتب‌ها به روی دختران نگرانی کرده‌ و گفته‌است که محروم‌کردن دختران از آموزش، افغانستان را منزوی کرده است.

در سوی دیگر حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف می‌گوید که آموزش‌های عصری و دینی کنونی در افغانستان از نظر کیفیت ضعیف است و حاکمیت فعلی در خصوص تقویت مراکز آموزشی عصری در افغانستان کار می‌کند و بدون آموزش‌های عصری، توسعه و دفاع از کشور ناممکن است.

مهمانان آخرخط
عزیزالدین معارج، معاون نخست حرکت میانجیگری افغانستان
بصیر دهزاد، استاد دانشگاه و معاون انجمن سراسری حقوق‌دانان افغانستان

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv