رهبران و کارگزاران حکومت وحدت ملی در برابر مردم افغانستان و جامعه ی جهانی، متعهدند که میزان سال روان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را برگزار کنند که گویا، تدابیری نیز برای آن گرفته شده است. به قول سخنگویان ارگ، نامه ی رییس جمهور به دبیر کل سازمان ملل با محتوای اعلام آماده گی برای […]

رهبران و کارگزاران حکومت وحدت ملی در برابر مردم افغانستان و جامعه ی جهانی، متعهدند که میزان سال روان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را برگزار کنند که گویا، تدابیری نیز برای آن گرفته شده است.

به قول سخنگویان ارگ، نامه ی رییس جمهور به دبیر کل سازمان ملل با محتوای اعلام آماده گی برای برگزاری انتخابات و گمارش کمیته های مالی و امنیتی، مصداق های اراده ی قاطع دولت برای برگزاری انتخابات پیش روست. این همه اما در حالی ست که مهم ترین اولویت دولت و خط قرمز مردم که اصلاحات انتخاباتی ست، تا هنوز به میان نیامده و ماه هاست بین حکومت و پارلمان دست به دست می شود و دومین فرمان تقنینی رییس جمهور درین پیوند، دی روز هم از تصویب در مجلس نمایندگان باز ماند.

پس اختلاف تازه ی نمایندگان بر سر تصویب این فرمان، ریشه در چه دارد؟
بحث را در محور همین پرسش می گردانیم با حضور آقایان: محمد نعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان و مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان.