به دنبال نگرانی‌ها از وضعیت افغانستان، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که در آینده افغانستان تنها ط‌البان سهم ندارند و واشنگتن از همه‌ی شهروندان افغانستان، از جمله زنان و دختران نیز در شکل‌دهی آینده‌ی کشورشان پشتیبانی می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزوده که از عدم اشتراک نماینده حکومت سرپرست در نشست دوحه متعجب […]

به دنبال نگرانی‌ها از وضعیت افغانستان، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که در آینده افغانستان تنها ط‌البان سهم ندارند و واشنگتن از همه‌ی شهروندان افغانستان، از جمله زنان و دختران نیز در شکل‌دهی آینده‌ی کشورشان پشتیبانی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزوده که از عدم اشتراک نماینده حکومت سرپرست در نشست دوحه متعجب نشده و حاکمیت فعلی افغانستان اهداف متفاوتی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی امریکا افزوده که مبدل نشدن افغانستان به مرکز فعالیت‌های هراس‌افگنی، ایجاد حکومت فراگیر و احترام به حقوق بشر به‌ویژه زنان از جمله اهدافی است که در مساله افغانستان خواهان رسیدن به آن اند.

همزمان با این، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته که نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل با شکست روبه رو شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزوده که هرگونه ابتکار درباره افغانستان بدون حمایت حکومت سرپرست و کشورهای منطقه محکوم به شکست است.

در سویی دیگر، انتقادها از عدم اشتراک نماینده حکومت سرپرست در نشست دوحه در حالی بالا گرفته که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته که حاکمیت فعلی به گفتگو باور دارد و خواهان حل هر مساله از راه گفتگو است.

مهمانان آخرخط

دکتر سید جواد سجادی، استاد دانشگاه
میاگل وثیق، رییس روند همدلی افغانستان
دکتر معین‌گل سمکنی، رییس حزب حق و عدالت

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv