به دنبال نگرانی‌ها از عدم تعامل رسمی جهان با حکومت سرپرست، انستیتوت صلح امریکا گفته که حاکمیت فعلی افغانستان دلیل کمی برای تسلیم شدن به خواسته‌های غرب به ویژه درباره حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر دارد. این نهاد افزوده که حکومت سرپرست به منابع جدیدی حمایتی از سوی قدرت‌های منطقه از جمله چین دست […]

به دنبال نگرانی‌ها از عدم تعامل رسمی جهان با حکومت سرپرست، انستیتوت صلح امریکا گفته که حاکمیت فعلی افغانستان دلیل کمی برای تسلیم شدن به خواسته‌های غرب به ویژه درباره حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر دارد.

این نهاد افزوده که حکومت سرپرست به منابع جدیدی حمایتی از سوی قدرت‌های منطقه از جمله چین دست یافته است.

نشریه «فارین افرز» وابسته به اندیشکده «شورای روابط خارجی» امریکا به تازگی با انتشار تحلیلی، چرایی ناکامی تلاش‌های امریکا برای منزوی کردن هیات حاکمه افغانستان را بررسی کرده است.

این نشریه تصریح کرده که نقش چین در ناکامی تلاش‌های امریکا برای منزوی کردن حکومت سرپرست افغانستان، محوری است و پذیرفته شدن استوارنامه سفیر تازه منصوب شده حکومت سرپرست توسط رییس جمهور چین، از مهمترین چالش‌ها در برابر اجماع

به رهبری امریکا علیه عادی‌سازی با هیات حاکمه افغانستان است.

این نشریه رویکرد امریکا برای منزوی کردن حکومت سرپرست را بی‌نتیجه دانسته و تاکید کرده که حاکمیت فعلی افغانستان تلاش‌های دیپلماتیک قوی برای ایجاد روابط با کشورهای همسایه انجام داده است.

جامعه اطلاعاتی امریکا نیز پیش از این در ارزیابی سالانه خود در گزارشی اذعان کرده بود که قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت سرپرست افزایش یافته است.

این در حالیست که سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر پیش از این گفته بود امریکا و کشورهای غربی بدنبال تحمیل خواسته‌ها و ملاحظات سیاسی خود بر افغانستان هستند.

مهمانان آخرخط
داکتر هاتف مختار، رییس مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک افغانستان
عنایت‌الله آشفته، تحلیلگر مسایل افغانستان
حکمت‌الله فیاض، استاد دانشگاه

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv