به دنبال این تلاش‌ها، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان گفته که د-اعش در پی ناامن‌سازی منطقه است و این گروه دشمن مشترک تهران و کابل است. آقای کبیر افزوده که سیاست حکومت سرپرست روشن است و آن، این‌که هیچ تهدیدی را […]

به دنبال این تلاش‌ها، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان گفته که د-اعش در پی ناامن‌سازی منطقه است و این گروه دشمن مشترک تهران و کابل است.
آقای کبیر افزوده که سیاست حکومت سرپرست روشن است و آن، این‌که هیچ تهدیدی را متوجه کشورهای همسایه و جهان نمی‌سازد و تلاش می‌کند که در تامین امنیت و ثبات منطقه، نقش مثبتِ ایفا کند.
کاضمی قمی نیز تاکید کرده که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که می‌خواهد افغانستان بخشی از همکاری‌های منطقه‌ای شود و سیاست تهران با کابل بر اساس همکاری استوار است.
در سویی دیگر، مولوی عبدالکبیر در دیدار دیگری با مولانا فضل الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان گفته که حکومت سرپرست خواستار امنیت و ثبات در منطقه است.
مهمانان آخر خط
نثار احمد شیرزی، تحلیلگر مسایل افغانستان
عبدالقادر قانت، آگاه امور سیاسی

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv