ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که پاکستان به‌رغم تردیدها در روابط دوجانبه، کانال ارتباطی را با افغانستان حفظ کرده و سیاست خارجی پاکستان ثابت است. در سویی دیگر، شماری از کارشناسان به این باور اند که پاکستان و افغانستان بر سر تحریک ط‌البان با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این رابطه پس […]

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که پاکستان به‌رغم تردیدها در روابط دوجانبه، کانال ارتباطی را با افغانستان حفظ کرده و سیاست خارجی پاکستان ثابت است.
در سویی دیگر، شماری از کارشناسان به این باور اند که پاکستان و افغانستان بر سر تحریک ط‌البان با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این رابطه پس از انکه پاکستان تصمیم گرفت تمام افغانستانی‌هایی را که به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، اخراج کند، بیشتر متشنج شده است.
این در حالیست که شماری از رهبران حکومت سرپرست اظهارات تندی علیه پاکستان داشته و پناه دادن به اعضای تی‌تی‌پی را رد کرده‌اند.
در سوی دیگر معاون سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته گفته است که از هزاران پناهنده افغانستانی به عنوان مهره‌های سیاسی استفاده می‌شود و ابراز نگرانی کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات اخیر انوارالحق کاکر نخست‌وزیر موقت پاکستان گفته که افغانستان مسئول تامین امنیت پاکستان نیست و دولت اسلام‌آباد باید مشکلات داخلی را خودش حل کند.
آقای مجاهد همپنان افزوده که حکومت سرپرست خواستار روابط حسنه با پاکستان است.
مهمانان آخر خط
سید جواد حسینی، استاد دانشگاه و رییس حزب عدالت و توسعه
محمد عیسی اسحاق‌زی، رییس کانگرس ملی افغانستان
سید نورالله راغی، دیپلمات پیشین و استاد دانشگاه

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv