سیگار یا بازرسی ویژه ی آمریکا برای بازسازی افغانستان، در گزارشی که تازه منتشر کرده گفته است، در پنج ماه نخست سال روان میلادی، حاکمیت دولت افغانستان بر قلمروش، از ۷۰ در صد به ۶۵ درصد کاهش یافته است و از چهارصد ولسوالی، مهار نزده ی آن از دست نظامیان کشور رفته است. از سوی […]

سیگار یا بازرسی ویژه ی آمریکا برای بازسازی افغانستان، در گزارشی که تازه منتشر کرده گفته است، در پنج ماه نخست سال روان میلادی، حاکمیت دولت افغانستان بر قلمروش، از ۷۰ در صد به ۶۵ درصد کاهش یافته است و از چهارصد ولسوالی، مهار نزده ی آن از دست نظامیان کشور رفته است.

از سوی دیگر اما، وزارت دفاع کشور به برگهای این گزارش مهر رد نهاده، با آن که دست به دست شدن مناطق میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه های هراس افگن را تایید می کند می افزاید، بر عکس محتوای گزارش سیگار، ما اراضی بیشتر را از مخالفان نیز واپس گرفته ایم.

این در حالی ست که، نبرد میان دولت و گروه های دهشت افگن، در گوشه و کنار کشور جاری ست و در حالی که وزارت های دفاع و داخله از پیشرفت نیروهای امنیتی خبر می دهند، خبر امروز رسانه ها حاوی سقوط ولسوالی خانشین هلمند به دست طالبان است.