درحالی که آتش جنگ طالبان در برابر نیروهای امنیتی کشور، در چندین ولایت ازجمله ولایات شمالی بغلان، کندز، بدخشان، فاریاب و سرپل همچنان زبانه می کشد، اما دراین سو هم خوش بینی های زیادی برای آغاز دور دوم مذاکرات صلح حکومت افغانستان با طالبان وجود دارد. درجنگ امسال، طالبان برخلاف سال های پیشین توانستند فشارهای […]

درحالی که آتش جنگ طالبان در برابر نیروهای امنیتی کشور، در چندین ولایت ازجمله ولایات شمالی بغلان، کندز، بدخشان، فاریاب و سرپل همچنان زبانه می کشد، اما دراین سو هم خوش بینی های زیادی برای آغاز دور دوم مذاکرات صلح حکومت افغانستان با طالبان وجود دارد.

درجنگ امسال، طالبان برخلاف سال های پیشین توانستند فشارهای زیادی بر حکومت افغانستان وارد کنند و چندین ولسوالی را و روستا را برای مدتی به سادگی تصرف کنند. دراین میان اما جدی ترین نگرانی و پرسشی که مردم دارند، این است که جنگ و صلح و افغانستان درنهایت به کجا خواهد رفت و در حال حاضر ما به طرف صلح روان هستیم یابه سوی جنگ ؟

با این همه، برمبنای برخی گزارش ها، قراراست دور دوم مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان، به زودی در پاکستان برگزارشود. این درحالی است که دور نخست این گفتگوها نیز درپاکستان برگزارشده بود و قراربود دور دوم آن دریکی ازکشور های دیگر برگزارشود.

به باوربرخی آگاهان، دو بارمیزبانی پاکستان از گفتگوهای صلح حکومت افغانستان، نشان از موضع سخت و هوشیارانه ی پاکستان در پروسه صلح حکومت افغانستان باطالبان دارد.

سید حشمت الله سروری، این موضوع را با حضور آقای خلیل احمد شهیدزاده عضو مجلس نمایندگان به بحث و بررسی گرفته است.