سالهاست که مردم افغانستان با جنگ، نا امنی و ترور دست و پنجه نرم می کنند. روزی نیست که دراین سرزمین، خبری از کشتن و کشته شدن به گوش نرسد. در بیش از یک دهه گذشته دولت افغانستان نتوانست با طالبان که در برابر مردم افغانستان هولناک ترین جنایات ضد انسانی و اسلامی را انجام […]

سالهاست که مردم افغانستان با جنگ، نا امنی و ترور دست و پنجه نرم می کنند. روزی نیست که دراین سرزمین، خبری از کشتن و کشته شدن به گوش نرسد. در بیش از یک دهه گذشته دولت افغانستان نتوانست با طالبان که در برابر مردم افغانستان هولناک ترین جنایات ضد انسانی و اسلامی را انجام می دهند، کناربیاید. پالیسی جنگ و صلح دولت افغانستان با این گروه تبهکار همواره مورد انتقاد مردم و آگاهان بوده است.

اما چندی است که گروه وحشت آفرین دیگری بنام داعش، با مشکلات مردم و دولت افغانستان درعرصه امنیت افزوده است. این گروه، بدون هیچ مرزی در هر زمان و مکانی که میسر شود، وحشت می آفریند و دست به قتل مردم بیگناه می زند.

حمله خونین چند روز پیش در دهمزنگ کابل را این گروه به عهده گرفته است. پس از آن حمله رییس جمهور افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داد که انتقام خون هموطنان بیگناه خودرا از داعش بگیرند.

با این همه، پرسش این است که با توجه به وضعیت جاری در کشور، آیا می شود برای جنگ و صلح افغانستان دور نمایی ترسیم کرد و پس از این دولت افغانستان برای تهدید های امنیتی در کشور چه چاره ای خواهد سنجید؟