آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه و از شناخته ترین دیپلمات های روسیه، حین سخن رانی در یک نمایشگاهی عکاسی، ازسوی یک جوان مسلح که شعار الله اکبر سر می داد، کشته شد. پس از تایید قتلِ کارلوف، وزارت خارجه روسیه گفته است که” امروز در تاریخ سیاسی روسیه یک روز غم انگیز است، ما […]

آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه و از شناخته ترین دیپلمات های روسیه، حین سخن رانی در یک نمایشگاهی عکاسی، ازسوی یک جوان مسلح که شعار الله اکبر سر می داد، کشته شد. پس از تایید قتلِ کارلوف، وزارت خارجه روسیه گفته است که” امروز در تاریخ سیاسی روسیه یک روز غم انگیز است، ما این حمله را یک اقدام تروریستی می‌دانیم.

پس از این حادثه، نخست وزیر ترکیه گفته است که روابط روسیه و ترکیه در دام تروریزم گرفتار نخواهشد. اما ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته است که این ترور آشکارا اقدامی تحریک آمیز برای تضعیف روند بهبودِ روابط ترکیه و روسیه و همچنین به منظور ایجاد اختلال در روند صلح و آشتی در سوریه است که هم اکنون کشورهای ایران و روسیه و ترکیه و دیگر کشورها در تلاشِ ایجاد آن هستند، صورت گرفته است. پوتین همچنان گفته است که تنها پاسخ شایسته به این ترور، شدت بخشیدن مبارزه با تروریزم است. با این همه، کشورهای زیادی از جمله امریکا، چین، جاپان، سوریه و برازیل، این حادثه را محکوم کردند.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را با حضور ” برنا صالحی ” کارشناس روابط بین الملل و ” عزیزاحمد حنیف ” نویسنده و پژوهشگر، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.