کمیسیون مردمی خاکسپاری مجدد پیکر امیرحبیب الله کلکانی، شاه پیشین و مرد نیک نام تاریخ کشور، برای حکومت ده روز مهلت داده است تا فرمانی را که مبنی بر رسمیت روند اعزاز، بهاگزاری و خاک سپاری امیر ماناراه وعده داده است، صادر کند و همچنان هشدار داده اند، در غیر این صورت خود این گام […]

کمیسیون مردمی خاکسپاری مجدد پیکر امیرحبیب الله کلکانی، شاه پیشین و مرد نیک نام تاریخ کشور، برای حکومت ده روز مهلت داده است تا فرمانی را که مبنی بر رسمیت روند اعزاز، بهاگزاری و خاک سپاری امیر ماناراه وعده داده است، صادر کند و همچنان هشدار داده اند، در غیر این صورت خود این گام را خواهند برداشت.

پایان هفته ی گذشته، همایش بزرگی که به همین مناسبت در کابل برگزار شده بود، شمار زیادی از شهروندان، نماینده گان مردم در شورای ملی، استادان دانشگاه، نماینده گان احزاب سیاسی، فرماندهان جهادی و فعالان مدنی، با اشتراک در آن، سران حکومت را به برخورد دوگانه در برابر شاهان و ارزش های ملی متهم کرده و در پایان برای حکومت ضرب الاجل ده روزه رقم زدند.

اعضای این کمیسیون مدعی اند، هرچند حکومت پیمان صدور این فرمان را بسته است، بیش از پنج ماه می شود اما، که ازین امر شانه خالی می کند.

این در حالی ست که، پیش از این رییس جمهور غنی کمیسیون هایی را برای دوباره خاک سپاری پیکر برخی از رهبران پیشین همچون داوودخان گماشته و دستور ساخت آرامگاه برای آنان را داده است.

با این حال، آیا پس از پایان این مهلت، کمیسیون و مردم، برای بازخاک سپاری امیر، خود دست به کار خواهند شد؟ رحمت الله بیژن پور و عمراحمد پروانی.