در تفاهم‎نامۀ امنیتی کابل- واشنگتن آمده‎است که طرفین با هرگونه استفاده از نیروهای مسلح، یا تهدید در برابر تمامیت ارضی، استقلال سیاسی افغانستان، به شمول حمایت از گروه‌های مسلح از جمله تأمین پناهگاه و یا تسلیحات از سوی یک کشور خارجی یا گروه‌های مسلح دیگر، نیرومندانه مقابله می‌کنند. پاکستان به ویژه در دو دهه گذشته […]

در تفاهم‎نامۀ امنیتی کابل- واشنگتن آمده‎است که طرفین با هرگونه استفاده از نیروهای مسلح، یا تهدید در برابر تمامیت ارضی، استقلال سیاسی افغانستان، به شمول حمایت از گروه‌های مسلح از جمله تأمین پناهگاه و یا تسلیحات از سوی یک کشور خارجی یا گروه‌های مسلح دیگر، نیرومندانه مقابله می‌کنند.

پاکستان به ویژه در دو دهه گذشته آشکارا در امور داخلی افغانستان مداخله دارد؛ اما در تازه ترین اقدام پاکستان در برابر افغانستان، ایجاد پوسته های امنیتی در خاک افغانستان است که منجر به درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور شده و این درگیری برای سومین بار تجربه شد که تلفات را نیز در پی داشت. اما براساس پیمان امنیتی میان کابل-واشنگتن، ایالات متحده می بایست از افغانستان حمایت می کرد. واکاوی این بحث با محمد عبده عضو مجلس نماینده گان و سید مهدی منادی کارشناس روابط بین الملل.