در ادامه نشست ها در مورد افغانستان، بیست‌و‌یکمین نشست بین‌المللی فارمت دوحه با شعار ساخت آینده مشترک و با حضور فعالان مدنی افغانستان و نمایندگان سیاسی کشورهای جهان روز یک‌شنبه در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. رینا امیری نماینده ویژه امریکا در این نشست با اشاره به محدودیت‌های وضع شده بر حق آموزش، کار، سفر […]

در ادامه نشست ها در مورد افغانستان، بیست‌و‌یکمین نشست بین‌المللی فارمت دوحه با شعار ساخت آینده مشترک و با حضور فعالان مدنی افغانستان و نمایندگان سیاسی کشورهای جهان روز یک‌شنبه در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.
رینا امیری نماینده ویژه امریکا در این نشست با اشاره به محدودیت‌های وضع شده بر حق آموزش، کار، سفر و مشارکت سیاسی زنان گفته که حکومت سرپرست تنها با اجازه دادن آموزش دختران به رسمیت شناخته نمی‌شود باید کارهای ضروری دیگری نیز انجام شوند.
در سوی دیگر سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر در دیدار با مارکس پوتزل، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و هیات همراه‌اش درباره اهمیت تعامل گفت‌وگو کرده است.
این در حالیست که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، گفته که زنان افغانستان احساس می‌کنند کشورهای قدرتمند به آنها خیانت کرده‌اند.
آقای بنت افزود که مقام های حاکمیت فعلی در مورد آموزش دختران یک‌دست نیستند.
مهمانان آخر خط
محمد باقر محسنی، نویسنده و پژوهشگر
نجیب الله امین، فعال سیاسی

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv