نشست سران کشورهای عضو ناتو با حضور نمایندگان بیست و هشت کشور عضو ناتو، بیست و شش کشور همکار، نمایندگان اتحادیه اروپا، نماینده سازمان ملل و بانک جهانی، برای تعهد به ادامۀ کمک‌های نظامی این سازمان به نیروهای امنیتی کشور به روز جمعه هژدهم ماه سرطان در وارسا پایتخت لهستان برگزارشد. در این نشست کشورهای […]

نشست سران کشورهای عضو ناتو با حضور نمایندگان بیست و هشت کشور عضو ناتو، بیست و شش کشور همکار، نمایندگان اتحادیه اروپا، نماینده سازمان ملل و بانک جهانی، برای تعهد به ادامۀ کمک‌های نظامی این سازمان به نیروهای امنیتی کشور به روز جمعه هژدهم ماه سرطان در وارسا پایتخت لهستان برگزارشد.

در این نشست کشورهای عضو ناتو آموزشِ نیروهای امنیتی افغانستان و کمک سالانۀ پنج میلیارد دالری تا سال ۲۰۲۰ میلادى به افغانستان را تعهد کردند.

در این نشست که برای دو روز برگزار شد، رییس‌جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله رییس اجرایی و شماری از وزرای کابینۀ حکومت وحدت ملی نیز اشتراک کرده بودند.

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این نشست گفت که با درنظرداشت کمک‌های سخاوت‌مندانۀ شما (اعضای ناتو) در یک دهۀ گذشته افغانستان به نمونۀ از همکاری‌های بین‌المللی تبدیل گردید.

ینس استولتنبرگ، دبیر کُل ناتو گفت که این سازمان متعهد به کمک‌کردن به افغانستان در بخش‌های نظامی است.

گفتنیست که درحاشیه این نشست، رییس جمهورغنی دیدارهای مهمی با برخی سران کشورهای اشتراک کننده دراین نشست داشته است.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور داکتر ” عبداللطیف نظری ” و ” خلیل الرحمن سروری ” استاد دانشگاه، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.