با آن که چندی پیش رییس جمهورغنی در نشست مشترک با شورای ملی به نمایندگان مردم وعده داد که به فرهنگ سرپرستی به زودی خاتمه می دهد و افراد جدیدی را به عنوان نامزدِ نهاد های امنیتی معرفی می کند، اما چند روز پیش دوتن را به عنوان نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی […]

با آن که چندی پیش رییس جمهورغنی در نشست مشترک با شورای ملی به نمایندگان مردم وعده داد که به فرهنگ سرپرستی به زودی خاتمه می دهد و افراد جدیدی را به عنوان نامزدِ نهاد های امنیتی معرفی می کند، اما چند روز پیش دوتن را به عنوان نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی معرفی کرد که آقای ستانکزی بازهم نامزد ریاست امنیت ملی است.

با این حال، شماری از سناتوران در نشست دی روز شان با انتقاد از معرفی معصوم استانکزی و عبدالله‌خان به‌عنوان سرپرست‌های جدید وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی گفتند که این افراد به فساد متهم هستند و دادن رأی اعتماد نمایندگان مجلس به آنان، جفا در حق ملت است.

به باور آنان، به‌جای آن‌که معصوم استانکزی و عبدالله‌خان جهت کسب رأی به مجلس معرفی شوند باید پرونده‌های آنان مورد بررسی قرار گیرند.

این درحالی است که وزارت دفاع از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شود و ریاست عمومی امنیت ملی پس از استعفای رحمت‌الله نبیل نیز از سوی سرپرست اداره می‌شود.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” سیدعبدالمقدم امین ” کارشناس امور سیاسی و ” جنرال زلمی وردک ” کارشناس امورنظامی، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.