در ادامه انتقادها از نحوه‌ی خروج امریکا از افغانستان و حالا در تازه ترین مورد، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، می‌گوید که امریکا به‌هدف آمادگی برای مواجهه با روسیه و چین از افغانستان خارج شد. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته که حمله‌های روسیه به گرجستان و اوکراین و همچنان تقویت ناگهانی قوای […]

در ادامه انتقادها از نحوه‌ی خروج امریکا از افغانستان و حالا در تازه ترین مورد، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، می‌گوید که امریکا به‌هدف آمادگی برای مواجهه با روسیه و چین از افغانستان خارج شد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته که حمله‌های روسیه به گرجستان و اوکراین و همچنان تقویت ناگهانی قوای نظامی چین، سبب شد تا امریکا سیاست دفاعی خود را تغییر دهد.
او گفته که هدف جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا، از خارج ‌کردن نیروهای نظامی از افغانستان و پایان بخشیدن به طولانی‌ترین جنگ این کشور، تطبیق سیاست‌های دفاعی واشنگتن با واقعیت‌های موجود از جمله آماد‌گی برای مواجهه با قدرت‌های بزرگ‌تر مانند روسیه و چین بود.
آقای سالیوان گفته که این تصمیم برای مردم افغانستان و نیروهای امریکایی که در آنجا حضور داشتند دشوار بود، اما باید این اتفاق می‌افتاد تا ارتش امریکا برای چالش‌های پیشرو آماده باشد.
این در حالی است که پیش از این، برخی از سیاست‌مداران امریکایی گفته‌ بودند که خروج فاجعه‌بار این کشور از افغانستان، سبب جسورترشدن رقبای واشنگتن شده‌است.
مهمانان آخر خط
زمان‌گل دهاتی، رییس جبهه صلح افغانستان
نجیب‌الرحمان شمال، تحلیل‌گر مسایل سیاسی
دکتر علی سمیع، آگاه روابط بین الملل

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv