حقایق رویداد خونین قندهار هنوز روشن نیست. حادثه ای که در آن چهار دیپلومات امارات متحده عربی کشته شدند. طالبان مسوولیت این حمله را به دوش نگرفتند. مسوولین حکومتی در قندهار گفته اند که برای حقیقت یابی از این رویداد، یک تیم تخنیکی از پولیس بریتانیا به قندهار آمده است. در روابط بین کشورها، قتل […]

حقایق رویداد خونین قندهار هنوز روشن نیست. حادثه ای که در آن چهار دیپلومات امارات متحده عربی کشته شدند. طالبان مسوولیت این حمله را به دوش نگرفتند. مسوولین حکومتی در قندهار گفته اند که برای حقیقت یابی از این رویداد، یک تیم تخنیکی از پولیس بریتانیا به قندهار آمده است.

در روابط بین کشورها، قتل دپلوماتان و سفیران بسیار ناپسند است و به روابط بین کشورها سخت صدمه می زند. این در حالی است که سیاست امارات متحده در برابر طالبان مداراجویانه خوانده می شود. گفته می شود که رهبران طالبان به این کشورها آزادانه رفت آمد و دارند و طالبان از سوی افراد و گروه هایی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، حمایت مالی می شوند. حالا اگر ثابت شود که در پس رویداد خونین قندهار و قتل دپلوماتان امارات متحده عربی دست طالبان باشد، پاسخ این شکور به طالبان چه خواهد آمد؟

بشیر عظیمی این موضوع را با مهمانان برنامه آقایان دکتر عبداللطف نظری و دکتر شکیب منتظری استادان دانشگاه به بحث و بررسی گرفته است.