با وجود این که دستگاه دیپلماسی حاکمیت فعلی برای کسب مشروعیت جهانی تلاش‌هایی را به خرچ داده اما کارشناسان عرصه سیاست می‌گویند که با گذشت نزدیک به سه سال، این تلاش‌ها تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است. حالا و به دنبال این کش و قوس‌ها، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با سفیران و دیپلمات‌های […]

با وجود این که دستگاه دیپلماسی حاکمیت فعلی برای کسب مشروعیت جهانی تلاش‌هایی را به خرچ داده اما کارشناسان عرصه سیاست می‌گویند که با گذشت نزدیک به سه سال، این تلاش‌ها تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.

حالا و به دنبال این کش و قوس‌ها، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با سفیران و دیپلمات‌های شماری از کشورها گفته که این کشورها برای افزایش و تداوم تعامل مثبت با حکومت فعلی افغانستان مشورت‌هایی منطقه‌ای انجام دهند.

اما دیده می‌شود که تاکنون این خواست و خواست‌های دیگر مقام‌های حاکمیت فعلی از سوی هیچ کشوری به‌گونه رسمی پذیرفته نشده‌است.

در تازه ترین مورد، وزارت خارجه روسیه گفته که مسکو، ط‌البان را به‌دلیل نقض تعهدات در قبال حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران و همچنان ایجاد حکومت فراگیر، به رسمیت نمی‌شناسد.

همزمان با این، وزارت خارجه امریکا نیز تاکید کرده که واشنگتن به اقداماتش برای پاسخگوکردن حاکمیت فعلی افغانستان در قبال نقض حقوق زنان و دختران ادامه می‌دهد.

مهمانان آخرخط
عبدالجبار اکبری، استاد دانشگاه و فعال سیاسی
سیدحامد حسینی، آگاه مسایل سیاسی
محمد آصف فقیری، نویسنده و پژوهشگر

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv