آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف است با روز  جهانی قدس. گفته می شود که پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی درسال ۱۳۵۸ امام خمینی، رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران، از مسلمانان جهان خواست تا با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی و باهمی خود را در […]

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف است با روز  جهانی قدس. گفته می شود که پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی درسال ۱۳۵۸ امام خمینی، رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران، از مسلمانان جهان خواست تا با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی و باهمی خود را در حمایت از حقوق و آزادی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند و به همین گونه، خشم و انزجار خود را در برابر رژیم صهیو نیستی اسراییل نشان دهند .

همه ساله دراین روز، جمع بزرگی از روزه داران پیش از اقامه و بعد از اقامه نماز جمعه، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی می‌کنند.

گفتنیست که این راهپیمایی علاوه برجمهوری اسلامی ایران که بانی این روز مهم است، در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان، پاکستان و افغانستان و حتی برخی از کشورهای غیراسلامی، با حضور گروهی از مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می‌شود.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور داکتر ” عبداللطیف نظری ” و ” سید احمد حنیف ” استادان دانشگاه، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.