رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، حضور نیرومند حامیان طالبان در درون نظام را تایید کرده و می گوید؛ حکومت وظیفه ی خود را در قبال کندز به خوبی انجام نداده است. عبدالله عبدالله که در نشست شورای وزیران سخن می راند گفت، از تریبیون دولت جنایت دشمنان افغانستان توجیه و پرده پوشی می شود، که […]

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، حضور نیرومند حامیان طالبان در درون نظام را تایید کرده و می گوید؛ حکومت وظیفه ی خود را در قبال کندز به خوبی انجام نداده است.

عبدالله عبدالله که در نشست شورای وزیران سخن می راند گفت، از تریبیون دولت جنایت دشمنان افغانستان توجیه و پرده پوشی می شود، که این مورد پایه های نظام را سست و لرزان می کند. آقای عبدالله همچنان افزود، از هرطرفی در کار نیروهای امنیتی دخالت صورت می گیرد و این سبب می شود تا تصمیم گیری ها به تاخیر افتند.

تازه گی های دودسته گی در سطح رهبری حکومت وحدت ملی، میزان بالای انتقاد مردم و آگاهان را در قبال داشته است و بیشترینه، باورشان این است که تمام چالش ها ناشی از همین بوده و اختلافات در سطح بالای دولت، سبب گسترش ناهنجاری ها و بی نتیجه گی تلاش های کارگزاران این حکومت شده است. از طرفی، بحث ستون پنجم یا عناصر ضد نظام در درون نظام از بحث های داغ چندماه پسین است، که سخنان تازه ی رییس اجرایی نیز، به این مورد مهر تایید می گذارد.

واکاوی این بحث با جعفر کوهستانی استاد دانشگاه، عبدالوحید فرزه یی عضو شورای رهبری اتحادیه ی حقوق دانان، ذلگی سجاد استاد دانشگاه و
عتیق الله امرخیل آگاه سیاسی-نظامی.