مجلسین شورای ملی کشور دی روز یک شنبه در حالی به کارشان آغاز کردند که روز گذشته اش، معاون سخنگوی ریاست جمهوری اعلان کرد، رییس جمهور پس از رای زنی با اعضای مجلس نماینده گان و مجلس سنای کشور، فرمان تقنینی آوردن اصلاحات انتخاباتی را توشیح کرد. مجلس نماینده گان خلاف پیشبینی قانون اساسی وارد […]

مجلسین شورای ملی کشور دی روز یک شنبه در حالی به کارشان آغاز کردند که روز گذشته اش، معاون سخنگوی ریاست جمهوری اعلان کرد، رییس جمهور پس از رای زنی با اعضای مجلس نماینده گان و مجلس سنای کشور، فرمان تقنینی آوردن اصلاحات انتخاباتی را توشیح کرد.

مجلس نماینده گان خلاف پیشبینی قانون اساسی وارد سال ششم دوره ی شانزدهمش شد و بر بنیاد نشست های اخیر رهبران، شورای ملی و کابینه، قرار است مسوولیت های کهنه و تازه شان را در هماهنگی و همسویی پیش ببرند.

با این همه اما، فرمان تقنینی که دفتر مطبوعاتی ارگ از آن خبر داد، خلاف معمول، به دست رس هیچ یک از رسانه ها و ادارات دولتی قرار نگرفته و گمانه های سویی را در پیوند به اراده ی دولت برای اصلاحات انتخاباتی، در میان رسانه ها و مردم دامن زده است.

واکاوی گل محمد مختاری رییس سیاسی حزب حرکت اسلامی، عبدالوحید فرزه یی عضو هیات رهبری اتحادیه ی حقوق دانان و نصرالله علم فعال مدنی.