نخست وزیر پاکستان در سفرش به آمریکا گفته است که، کشورش حاضر است به آغاز دوباره گفت‌وگوهای صلح در افغانستان کمک کند اما “نمی‌تواند هم‌زمان هم طالبان را بکشد و هم آنها را به پای میز مذاکره بیاورد”. وی افزوده است: “پاکستان کدام دلیلی برای خواستن خشونت درافغانستان ندارد. حمله ها برحکومت افغانستان در واقع […]

نخست وزیر پاکستان در سفرش به آمریکا گفته است که، کشورش حاضر است به آغاز دوباره گفت‌وگوهای صلح در افغانستان کمک کند اما “نمی‌تواند هم‌زمان هم طالبان را بکشد و هم آنها را به پای میز مذاکره بیاورد”.

وی افزوده است: “پاکستان کدام دلیلی برای خواستن خشونت درافغانستان ندارد. حمله ها برحکومت افغانستان در واقع حمله بر پاکستان است واین حمله ها ازبخش های گسترده یی انجام می‌شوند که اکنون درادارۀ طالبان افغان استند.”

شریف گفته که در ۱۴ سال گذشته راۀ حل‌های نظامی نتوانسته مشکلات را در افغانستان پایان بخشد.

او گفته: ” ما اعتقاد داریم که به نظر می رسد در آینده به دست آورد رسید. به دست آوردن صلح از طریق مذاکره، بهترین گزینه خواهد بود.”

با این وجود، بسیاری به این باورد اند، که به پاکستان نمی وشد باور کردت، اینکه میان سیاست اعلامی و اعمالی پاکستان، فاصله زیادی است و این اظهارات صرف تاکتیکی بیش نیست.

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقایان سخی محمدی استادان دانشگاه و فهیم کوهدامنی آگاه سیاسی به واکاوی گرفته است.