https://www.youtube.com/watch?v=Mtr_omTwHTk وزارت خارجه کشور اعلام کرده که، روند تثبیت هویت و ثبت نام افغان های فاقد مدرک در پاکستان به زودی آغاز می شود. این وزارت در جلسه ای که با حضور وزیر امور خارجه، وزیر مهاجرین و سفیر افغانستان در پاکستان داشته، گفته است که این روند پس از امضای تفاهم نامه میان افغانستان […]

https://www.youtube.com/watch?v=Mtr_omTwHTk
وزارت خارجه کشور اعلام کرده که، روند تثبیت هویت و ثبت نام افغان های فاقد مدرک در پاکستان به زودی آغاز می شود. این وزارت در جلسه ای که با حضور وزیر امور خارجه، وزیر مهاجرین و سفیر افغانستان در پاکستان داشته، گفته است که این روند پس از امضای تفاهم نامه میان افغانستان و پاکستان، آغاز می شود.
عالمی بلخی، وزیر مهاجرین، چندی پیش پس از سفرش به پاکستان گفته بود، دولت پاکستان توافق کرده که اخراج اجباری مهاجران افغان را متوقف کند و براساس توافقنامه های گذشته به مهاجران اجازه بازگشت داوطلبانه و تدریجی داده شود.
وضعیت رقت بار مهاجرین افغان در دو کشور ایران و پاکستان، و مسئله عودت شان به افغانستان همواره از دغدغه ها و نگرانی های مردم و دولت افغانستان بوده است. دولت افغانستان، اخراج گروهی مهاجرین از این کشورها را، چالشی برای خودش می داند و می گوید که به یکبارگی توان رسیدگی به این همه مهاجر، وجود ندارد.نزدیک به پنج ملیون مهاجر افغان، در دو کشور ایران و پاکستان به سر می برند.
بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقاین اسلام الدین جرات سخنگوی وزات امور مهاجرین و عودت کنندگان، محمد علی علی زاده عضو مجلس نمایندگان و میرویس خاوریان، آگاه امور اجتماعی، به بحث و بررسی گرفته است.