با سفر معاون ریاست جمهوری چین به افغانستان، خوش بینی ها از نزدیکی روابط با این کشور، بالا گرفته است. بسیاری معتقدند، که چین عامل خوبی برای ثبات و امنیت افغانستان شده می تواند. باور ها این است که دولت افغانسان انتظار دارد تا دولت چین با توجه با روابطه نزدیکی که با پاکستان دارد، […]

با سفر معاون ریاست جمهوری چین به افغانستان، خوش بینی ها از نزدیکی روابط با این کشور، بالا گرفته است. بسیاری معتقدند، که چین عامل خوبی برای ثبات و امنیت افغانستان شده می تواند. باور ها این است که دولت افغانسان انتظار دارد تا دولت چین با توجه با روابطه نزدیکی که با پاکستان دارد، این کشور را به تغییر پالیسی اش در قبال افغانستان وا دارد تا از حمایت تروریسم دست بردارد.

این سفر، همزمان به شصتمین سالروز روابط دپلوماتیک این دو کشور صورت گرفت.

در سفر لی یوان چاو، معاون ریاست جمهوری چین به افغانستان، سه موافقت نامه با حکومت افغانستان به امضا رسید. در این موافقت نامه ها، چین کمک هایی را  در بخش های امنیتی، اجتماعی و آموزشی به افغانستان متعهد شده است که شامل نصب دروازه های الکترونیکی در چهار ورودی کابل، اعمال منازل رهایشی، بلند بردن کیفیت تحصیلی و آموزشی است.

بشیر عظیمی این موضوع را با آقایان عبدالمعین معین، کارشناس سیاسی، دوکتور عبداللطیف نظری، استاد دانشگاه، و غلام فاروق مجروح، عضو مجلس نمایندگان به بحث و بررسی گرفته است.