به تازگی حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده است که القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در حال تجدید قوا در افغانستان هستند. آقای اتمر در مصاحبه ای با اسوشیتدپرس گفته است که افغانستان بار دیگر با خطر مبدل شدن به اقامتگاه امن برای تروریستان مواجه است. بر مبنای ادعای […]

به تازگی حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده است که القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در حال تجدید قوا در افغانستان هستند.

آقای اتمر در مصاحبه ای با اسوشیتدپرس گفته است که افغانستان بار دیگر با خطر مبدل شدن به اقامتگاه امن برای تروریستان مواجه است. بر مبنای ادعای آقای اتمر، این شبکه ها و گروها تخریب نشده اند و در حال بازسازی خود در افغانستان هستند.

آقای اتمر همچنان گفته است که ” حال چندین گروه از افغانستان به حیث محلی برای رسیدن به خانه های شان به چین، ازبیکستان، دیگر کشورهای آسیای میانه و روسیه استفاده می کنند”.

به باور وی، رهبران داعش در افغانستان حالا مستقیما بر اساس فرمان ابوبکر بغدادی تعیین می شوند و درگیر رقابت با طالبان هستند.

نگرانی از احیای شبکه حقانی و دیگر گروهای تروریستی در افغانستان در حالی مطرح می شودکه چندی پیش، رییس جمهور امریکا برای باقی ماندن چند هزار سربازش در افغانستان تا سال ۲۰۱۷ موافقه کرد.

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقایان سید هاشم هاشمی، استاد دانشگاه و برنامه صالحی کارشناس سیاسی، به واکاوی گرفته است.

https://youtu.be/LAR7bbODqTI