سریال غم‌انگیز و دهشت‌آفرین گروگان گیری و آیین شوم رباینده‌گی، از پایان سال آینده به‌این‌سو و تا اکنون، ذهن و روان مردم را در سراسر کشور مختل و قربانی‌های زیادی نیز گرفته‌است. که پهلوهای تاریک‌ و وحشت‌ناکی؛ از جمله اختصاص این پدیده در بسیاری موارد به‌یک تبار خاص و سربریدن گروگان‌ها. در تازه ترین مورد، […]

سریال غم‌انگیز و دهشت‌آفرین گروگان گیری و آیین شوم رباینده‌گی، از پایان سال آینده به‌این‌سو و تا اکنون، ذهن و روان مردم را در سراسر کشور مختل و قربانی‌های زیادی نیز گرفته‌است. که پهلوهای تاریک‌ و وحشت‌ناکی؛ از جمله اختصاص این پدیده در بسیاری موارد به‌یک تبار خاص و سربریدن گروگان‌ها.

در تازه ترین مورد، آغاز هفتۀ جاری شاهراه کابل-کندهار و مربوطات ولایت زابل، گواه ربایش بیش‌تر از ۱۶ شهروند؛ که گفتنی‌ست هزاره بوده‌اند، بود؛ که این شاهراه، به‌دلیل گواهی تکرار این روند شوم، به شاهراه مرگ در سال جاری مسمّا شده‌است. به گزارش وزارت داخله، ۹ تن آنان تا حال آزاد شده‌اند.

این در حالی‌ست که، اندوه سربریدن هفت‌گروگان که دو هفته‌پیش اجسادشان حماسه آفریدند، هنوز تازه است.

با این‌همه اما، دولت و مسوولین، با زدن مهر تمدید بر تعهدهای پیشین‌شان درین قبال، به مردم وعده می‌دهند گروگان‌ها محفوظند و به‌زودی رها خواهند شد. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت می‌گوید، این فرایند را با جدیت دنبال می‌کنند.

واکاوی این بحث با امین جوادی روزنامه نگار،عبدالناصر شفیق استاد دانشگاه و
عبدالمعین معین آگاه سیاسی.