در ادامه ی گسترش نا امنی در شمال کشور و سقوط و بازپس گیری کندز، حملات تهاجمی طالبان در مناطق مختلف ولایات شمالی و درگیری های پرهزینه و شدید بین نیروهای امنیتی کشور و گروه های مخالف دولت رخ داد و هرازگاهی، منطقه یی گاه به دست طالبان سقوط می کند و گاه بازپس گرفته […]

در ادامه ی گسترش نا امنی در شمال کشور و سقوط و بازپس گیری کندز، حملات تهاجمی طالبان در مناطق مختلف ولایات شمالی و درگیری های پرهزینه و شدید بین نیروهای امنیتی کشور و گروه های مخالف دولت رخ داد و هرازگاهی، منطقه یی گاه به دست طالبان سقوط می کند و گاه بازپس گرفته می شود.

جنگ در نقاط گونه گون همچنان ادامه دارد و از دو روز به این سو، ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب به دست طالبان سقوط کرده، سربازان زیادی به دست شان اسیر شده و تعدادی هم کشته شده اند. که امروز، رسانه ها از اسارت فرمانده پولیس این ولسوالی خبر دادند.

این در حالی ست که گزارش های متفاوتی که نبرد فاریاب را حاکی اند، از سوی مردم و نماینده ها یک چیز و از سوی دولت و مقامات امنیتی چیز دیگر می رسانند. که تازه ترین گزارش وزارت داخله، آغاز عملیات بازپس گیری این ولسوالی از سوی ارتش است.

در همین حال، ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری که چندی پیش به رهبری اش نبرد نیروهای ارتش و پولیس کشور پیروز شده بود، دوباره راهی شمال شده و گفته می شود، هدفش سرکوب و پاکسازی طالبان از فاریاب و بقیه نقاط نا امن است.

واکاوی این بحث با برنا صالحی آگاه سیاسی، ثمرالدین نظری آگاه سیاسی و
سید فرخ شاه جناب فاریابی سناتور پیشین.