روند صلح افغانستان، جادۀ پر خم‌و پیچی‌که با گذشت هر روز، به درازای آن افزوده می‌شود و رسیدن به هدف در آن، دست نیافتنی‌تر. در پی کشیدن تازه‌ترین نقشۀ راه صلح از سوی گروه هماهنگی چهارجانبه در سومین نشست‌شان در اسلام‌آباد، در حالی خوش‌بینی‌هایی از نشانی سیاست‌گران رو نموده، که میزان نگرانی و نا امیدی […]

روند صلح افغانستان، جادۀ پر خم‌و پیچی‌که با گذشت هر روز، به درازای آن افزوده می‌شود و رسیدن به هدف در آن، دست نیافتنی‌تر.

در پی کشیدن تازه‌ترین نقشۀ راه صلح از سوی گروه هماهنگی چهارجانبه در سومین نشست‌شان در اسلام‌آباد، در حالی خوش‌بینی‌هایی از نشانی سیاست‌گران رو نموده، که میزان نگرانی و نا امیدی نیز، بالا گرفته است.

به تازه‌گی احمدضیا مسعود معاون ویژۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب با جدیت گفته‌است، صلح بازیچه است، نباید فریب روندش را خورد و باید آماده و عیار برای نبرد پیش رو که احتمالا بهار آینده باشد بود. با این حال، هم‌زمان با خوش‌بینی‌های کم‌و کوتاه، این تفاوت دیدگاه‌ها، تناقضات و نگرانی‌ها چه تصویری از بهار پیش رو ارائه می‌کند؟

پی‌همین پرسش می گردیم با آقایان: سیدمحمدحسن شریفی عضو مجلس نمایندگان، داکتر بشیر احمد صمیم، فضل من الله ممتاز آگاهان سیاسی.