نتایج انتخابات آدینه روز در ایران نشان می‌دهد که رییس‌جمهور حسن روحانی و هم‌پیمان اصلاح‌طلبش، موفق به مهار بخش گستردۀ مجلس خبره‌گان این کشور شدند. حسن روحانی رییس جمهور کنونی و اکبرهاشمی رفسنجانی از روسای میانه‌رو پیشین، هردو در کنار هم‌پیمانان‌شان ۵۰کرسی را در این مجلس از آن خود ساختند که به‌این‌سامان، ۵۹ درصد تمامی […]

نتایج انتخابات آدینه روز در ایران نشان می‌دهد که رییس‌جمهور حسن روحانی و هم‌پیمان اصلاح‌طلبش، موفق به مهار بخش گستردۀ مجلس خبره‌گان این کشور شدند. حسن روحانی رییس جمهور کنونی و اکبرهاشمی رفسنجانی از روسای میانه‌رو پیشین، هردو در کنار هم‌پیمانان‌شان ۵۰کرسی را در این مجلس از آن خود ساختند که به‌این‌سامان، ۵۹ درصد تمامی کرسی‌های این مجلس را در بر می‌گیرد.

هیچ‌یک‌از آیت‌الله محمّدیزدی رییس‌کنونی این مجلس و متحد تندروش آیت‌الله تقی مصباحی، نتوانستند به مجلس دوباره راه یابند. اصلاح‌طلبان هم‌چنان در انتخابات پارلمانی یا مجلس ایران توانستند تمامی ۳۰کرسی در تهران را به‌دست آورند و چنان می‌نماید که در متباقی کشور نیز، برایند انتخابات بین میانه‌روها، تندروان و نام‌زدان مستقل بخش شود.

واکاوی این بحث با دکتر لطیف نظری استاد دانشگاه و عبدالناصر شفیق استاد دانشگاه.