قرار است دور سوم نشست های چهارجانبه میان (افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا) در اسلام آباد پاکستان برگزار شود. اعضای نشست های چهارجانبه نقشه راه صلح، در پایان دور دوم  نشست خود در کابل، توافق کردند که دور سوم این نشست در ١٧ بهمن ام سال، در اسلام‌آباد برگزار شود. دور دوم این […]

قرار است دور سوم نشست های چهارجانبه میان (افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا) در اسلام آباد پاکستان برگزار شود.

اعضای نشست های چهارجانبه نقشه راه صلح، در پایان دور دوم  نشست خود در کابل، توافق کردند که دور سوم این نشست در ١٧ بهمن ام سال، در اسلام‌آباد برگزار شود.

دور دوم این نشست ها بعد از خوشبینی‌ مقام‌های دولت افغانستان در برگشت از نشست اولی شان از اسلام آباد، در کابل  برگزار شد. با آن که این نشست با نشراعلامیه مشترک و وعده برگزاری جلسه بعدی در ۱۷ دلو در اسلام آباد پایان یافت؛ اما معلومات شفاف در مورد مسوولیت‌ها و نقش‌های هر کشور در ایجاد نقشه صلح، به رسانه ها داده نشد.

اما مهم تر این‌که قرار بود در دور اول و دوم این نشست ها نقشه راه صلح را جستجو کنند، اما تا هنوز قراین و داده ها نشان می دهد که چندین قدم از رسیدن به صلح دور افتاده ایم.

مهمان ها:

عبدالشکور سالنگی؛ پژوهشگر مسایل آسیای مرکزی

عبدالصمد مشتاق؛ استاد دانشگاه

نصرالله علم؛ کارشناس سیاسی