یک ماه پیش، کمیسیون ویژه  اصلاحات انتخاباتی، بسته پیشنهادی اش را برای اصلاحت انتخاباتی به رییس جمهور فرستاد و رییس جمهور طی فرمانی از ده ماده، هفت ماده این پیشنهاد را پذیرفت، اما با گذشت این همه روز، در این راستای هیچ اقدامی نشده و از برگزاری انتخابات پارلمانی هیچ حرفی در میان نیست. به […]

یک ماه پیش، کمیسیون ویژه  اصلاحات انتخاباتی، بسته پیشنهادی اش را برای اصلاحت انتخاباتی به رییس جمهور فرستاد و رییس جمهور طی فرمانی از ده ماده، هفت ماده این پیشنهاد را پذیرفت، اما با گذشت این همه روز، در این راستای هیچ اقدامی نشده و از برگزاری انتخابات پارلمانی هیچ حرفی در میان نیست.

به تازگی کمیسیون ویژه اصلاح نظام انتخاباتی گفته، اگر فرامین رییس جمهور برای تطبیق پیشنهادات این کمیسیون عملی نشود، دولت افغانستان در مسیر غیرمشروع سوق داده خواهد شد.
این در حالی است که به اساس توافق سیاسی حکومت وحدت ملی، باید هرچه زودتر به اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات پارلمانی و تدویر لویه پرداخته می شد، تا راه برای تعدیل قانون اساسی و تغییر نظام هموار می گردید. باوجودی که کار مجلس نمایندگان پس از اول سرطان امسال اعتبار قانونی ندارد، اما رییس جمهور آن را طی فرمانی تمدید کرد و شماری از نمایندگان مجلس هم برای ادامه کارشان، توجیه قانونی می آورند.

از سویی هم، نهادهای ناظر بر روند انتخابات می گویند، اگر حکومت اراده ای برای برگزاری انتخابات شفاف داشته باشد، این انتخابات برگزار می شود.

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقایان بسم الله شیر، رییس حزب وفاق ملی افغانستان، برهان الدین خلیلی، آگاهان سیاسی، و امام محمد وریماج، مشاور کمیسیون مستقل انتخابات، به بحث و برسی گرفته است.