از زمان بوجود آمدن کشوری به نام پاکستان در همسایگی افغانستان، همواره روابط این کشور با افغانستان در فراز و فرود بوده است. در سیزده سال پسین، پس از سقوط طالبان و شکل گیری نظام جدید در کشور، همچنان پاکستان متهم به مداخله در افغانستان و حمایت گروه های تررویستی و مخالفان مسلح دولت افغانستان […]

از زمان بوجود آمدن کشوری به نام پاکستان در همسایگی افغانستان، همواره روابط این کشور با افغانستان در فراز و فرود بوده است. در سیزده سال پسین، پس از سقوط طالبان و شکل گیری نظام جدید در کشور، همچنان پاکستان متهم به مداخله در افغانستان و حمایت گروه های تررویستی و مخالفان مسلح دولت افغانستان است. در حال حاضر، روابط این دو کشور به نسبت آنچه که حمایت مخالفان مسلح دولت افغانستان در خاک پاکستان از سوی این کشور گفته می شود، خوب نیست. پس از یک سلسله حملات تروریستی در کابل که ده ها فرد ملکی قربای آن شدند، دولت افغانستان به انتقاد از سیاست پاکستان پرداخت و خواستار سیاست واضح و روراست این کشور درقبال گروه های هراس افگن شد.

اما، کشوری گفته می شه خود نیز قربانی تروریسم است، منافع اش در حمایت از تروریسم چیست؟

برای چه روابط این دو کشور، همیشه دچار تنش بوده؟چشم انداز روابط این دو کشور همسایه، افغانستان و پاکستان، را  گونه می بینید؟

بشیر عظیمی ای موضوع را در این برنامه سرنوشت با عبدالمعین معین و سخی محمدی، آگاهان روابط بین الملل، غلام محمد محمدی، تاریخ پژوه و ذوالفقار امید، رییس حزب کار و توسعه به بحث و بررسی گرفته است.