دو روز پیش، طالبان  در اعلامیه ای در وبسایت این گروه، دو شبکه تلویزیونی یک و طلوع را متهم به پخش خبرهای کذب کرده و تهدید به حمله نظامی کردند. به این دنبال این تهدید طالبان، نهادهای رسانه‎یی در کابل، اقدام اخیر طالبان را محکوم کرده و گفته‎اند که هرگونه حمله بر رسانه‌ها، جنایت جنگی […]

دو روز پیش، طالبان  در اعلامیه ای در وبسایت این گروه، دو شبکه تلویزیونی یک و طلوع را متهم به پخش خبرهای کذب کرده و تهدید به حمله نظامی کردند.

به این دنبال این تهدید طالبان، نهادهای رسانه‎یی در کابل، اقدام اخیر طالبان را محکوم کرده و گفته‎اند که هرگونه حمله بر رسانه‌ها، جنایت جنگی شمرده می شود.

آنها در اعلامیه‎یی گفتند: رسانه‌ها، فعالان رسانه‌یی و نهادهای حامی و صنفی خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان، این هشدار را محدود به دو رسانه ندانسته، بلکه تهدید به خانوادۀ رسانه‌های افغانستان و آزادی بیان که بزرگترین دست‌آورد یک و نیم دهۀ اخیر است، می‌دانند.

براساس این اعلامیه، رسانه‌ها، مربوط به اطراف جنگی نبوده و نهادهای ملکی استند. در صورتی‌که طالبان یا گروه‌های دیگر هر گونه اعتراضی از عملکرد رسانه‌ها دارند، طریقه‌های متعارف برای ابزار این اعتراضات و جود دارد. در این اعلامیه آمده که درصورت تکرار تهدید این گونه بر رسانه ها از سوی طالبان، خبرهای این گروه از سوی رسانه ها و جامعه رسانه ای  افغانستان تحریم خواهد شد.
بشیرعظیمی این موضوع را با آقایان صابر فهیم، گزارشگر ارشد رشانه ها در نی، حفیظ ا لله بارکزی، رییس عموم شورای ژورنالیستان افغانسان، و سید ناصر موسوی، عضو شبکه جامعه مدنی، به بحث و گفت و گو گرفته است.