پدیده ی شوم هراس افگنی و ترور، پس از حملات یازده ی سپتامبر در برج های بازرگانی جهانی، تهدید جدی و قابل نگرانی برای جهان شمرده می شد. که انگار یکی از خاستگاه هایش افغانستان پنداشته شده بود و کشورهای جهان به سرکرده گی امریکا، به بهانه ی مبارزه با دهشت افگنی و ریشه کن […]

پدیده ی شوم هراس افگنی و ترور، پس از حملات یازده ی سپتامبر در برج های بازرگانی جهانی، تهدید جدی و قابل نگرانی برای جهان شمرده می شد. که انگار یکی از خاستگاه هایش افغانستان پنداشته شده بود و کشورهای جهان به سرکرده گی امریکا، به بهانه ی مبارزه با دهشت افگنی و ریشه کن ساختن آن به افغانستان آمدند. هرچند این روند تا حال دست آوردهای خوبی نداشته است، اما در فرایندش مسیر جدیت مبارزه با تروریزم در جهان، به حاشیه منحرف شده و حتا، هرازگاهی این مساله مطرح می شود، که این پدیده ی دهشت بار، ابزار بازی های سیاسی قدرت های جهانی ست.
پس از درگیری ها در خاور میانه و ادامه ی جنگ افغانستان و نا امنی برخی دیگر از نقاط جهان، حالا برای چندمین بار یکی از مشهورترین شهرهای اروپا لقمه ی ترور می شود. با این حال، آیا رویکرد مبارزه با تروریزم در جهان دگرگون خواهد شد؟