امروز، صدها تن از شهروندان کابل، در پیوند به توزیع نشدن شناسنامه های الکترونیکدست دست به راهپیمایی زدند. این اعتراض کنندگان با سر دادن شعارهایی برضد رییس جمهور و رییس اجرایی، خواهان آغاز بی درنگ روند توزیع شناسنامه های الکترونیک شدند. اعتراض کنندگان با صدور قطعنامه ای، تهدید کردند که اگر به خواست آنان توجه […]

امروز، صدها تن از شهروندان کابل، در پیوند به توزیع نشدن شناسنامه های الکترونیکدست دست به راهپیمایی زدند.

این اعتراض کنندگان با سر دادن شعارهایی برضد رییس جمهور و رییس اجرایی، خواهان آغاز بی درنگ روند توزیع شناسنامه های الکترونیک شدند. اعتراض کنندگان با صدور قطعنامه ای، تهدید کردند که اگر به خواست آنان توجه نشود دست به راهپیمایی های گسترده تر، خواهند زد.

مسئله ی توزیع نشدن شناسنامه های الکترونیک پس از آن جدی تر شد که، اداره توزیع این شناسنامه بارها به رسانه ها اعلام کرد که این اداره آماده توزیع شناسنامه های الکترونیک است، اما بنا بر تعلل حکومت، این روند آغاز نمی شود. این اداره اعلام کرد که، از سه سال بدین سو، آمادگی توزیع این شناسنامه ها را داشته، و به دلیل تاخیر بیش از حد در توزیع این شناسنامه ها، کمک های خارجی به این پروسه قطع شده و این اداره شمار زیادی از کارمندانش را به این دلیل، از دست خواهند داد.

بشیر عظیمی این موضوع را در برنامه سرنوشت با آقایان سید نادرشاه بحر، عضو مجلس نمایندگان، و اسماعیل روشنگر، استاد دانشگاه و معترض، به بحث و بررسی گرفته است.