امروز سوم می، برابر است با روز جهانی آزادی رسانه ها. این روز در بیشتر کشورهای جهان گرامی داشته شده و در یک نگاه پهن، احوال و وضعیت رسانه ها و فرایند آزادی بیان به بررسی گرفته می شود. از روزجهانی آزادی مطبوعات در افغانستان نیز، با حضور رییس اجراییه، وزیر اطلاعات و فرهنگ و […]

امروز سوم می، برابر است با روز جهانی آزادی رسانه ها. این روز در بیشتر کشورهای جهان گرامی داشته شده و در یک نگاه پهن، احوال و وضعیت رسانه ها و فرایند آزادی بیان به بررسی گرفته می شود.

از روزجهانی آزادی مطبوعات در افغانستان نیز، با حضور رییس اجراییه، وزیر اطلاعات و فرهنگ و مقام های دیگر دولتی تجلیل به عمل آمده و آزادی بیان و همچنان، روند رشد رسانه ها، از مهم ترین دست آوردهای افغانستان طی دونیم دهه ی اخیر شمرده می شود.

با این همه اما، رسانه ها این جریان رشد شان را به بهای سنگینی تا مرز خون بیش از ۶۰ خبرنگار، جراحت شمار زیاد و حتا لت و کوب و بازداشت رسانه یی ها طی کرده اند که تا هنوز این چالش ها و نابه سامانی های بی شمار دیگر، فراروی رسانه های افغانستان به وفرت وجود دارند.

برای بررسی و ارزیابی مجمل احوال رسانه های کشور، بحثی با آقایان: صابر فهیم از مسوولان دیدبان رسانه های آزاد افغانستان، آصف وردک خبرنگار آزاد و امام محمد وریماج آگاه سیاسی.